ماشین کنترلی و راهنمای خرید آن
نوشته شده توسط : محسن

خرید ماشین کنترلی” عنوانی است که شاید در وهله ی اول همانند خریدهای دیگر بازار عادی و ساده به نظر برسد، اما باید بدانیم انتخاب اولین نوع ماشین کنترلی تا حدی اهمیت دارد که تعیین می کند آیا شما در این سرگرمی باقی خواهید ماند یا خیر.

ماشین بازی تفریحی نوظهور نیست. همه ما از گذشته انواع ساده ی آن را به یاد داریم که تنها با گرفتن یک مینی ماشین در دست و سراندن آن بر روی زمین موجبات شادی و سرگرمی خود را فراهم می کردیم. با گذشت زمان این موجودات دوست داشتنی در قالبی جدید به بازار عرضه شدند. این بار رادیوکنترل ها نیز وارد بازی شده و یک پکیج تفریحی عالی را رقم زدند. ماشین و رادیوکنترل در کنار هم و شکل دادن دنیای جدید ماشین های کنترلی.

 ظرفیت این عرصه ی جدید از تفریحات تا حدی بالاست که شاید در ابتدا در مخیله ی شما نیز نگنجد که ماشین های کنترلی شیفتگان بسیاری در سراسر دنیا دارند. از مسابقات آرسی گرفته تا ساخت خودکفای این محصولات یا انجمن های آنلاین و رسانه های تصویری، همه و همه جمعیتی فراوانی را تشکیل می دهند. اما ماندن در این حوزه و اینکه به آن به عنوان یک سرگرمی مستمر نگاه کنید بستگی به این دارد که با چه اطلاعاتی وارد آن شوید.

انواع ماشین کنترلی

همین الان اگر در گوگل کلمه ی خرید ماشین کنترلی را جستجو کنید، با صفحات فراوانی روبرو خواهید شد که هر کدام به فروش یک مدل آرسی می پردازند. اما بهتر است پیش از این کار با انواع گوناگون طبقه بندی ماشین های آرسی آشنا شوید.

دو طبقه بندی اصلی برای ماشین های کنترلی وجود دارد. ماشین های آفرود و ماشین های آنرود. ماشین کنترلی های آفرود به ماشین کنترلی هایی اطلاق می شود که مناسب مسیرهای سنگلاخی و بیابانی هستند و بالعکس انواع آنرود برای مسیرهای صاف و آسفالت مناسب ترند. در این دسته بندی ها چندین مدل ماشین آرسی قرار می گیرند.

  • سواری آرسی: سواری های آرسی تا ۶۵ کیلومتر در ساعت سرعت دارند و بعضی از آنها حتی به سرعتی دو برابر این میزان هم میرسند. سواری های آرسی شامل ماشین های دریفت، رالی و ماشین های آنرود هستند. این مدل ها برای مسابقه عالی اند.
  • تراک آرسی: اگر دنبال آرسی ای هستید که با آن از کوه بالا بروید، در بیابان یا در رودخانه آن را برانید، تراک های ارسی بهترین گزینه برای شما هستند. شاید بهتر است اینگونه گفته شود که این گزینه مناسب افرادی است که دنبال تجربه ی ماشین های آفرود هستند.
  • باگی آرسی: اگر انتخاب از بین دو دسته بالا برایتان مشکل است، بهتر است این گزینه را مد نظر قرار دهید. یعنی ماشین های آرسی باگی. این گزینه هم آنرود و هم آفرود را در زیر مجموعه خود دارد. نکته دیگر در مورد این دسته آن است که ماشین های این دسته الکتریکی هستند، بنابراین برای افراد تازه کار مناسب ترند.

خرید ماشین کنترلی

اما در خط آخر صحبت از ماشین کنترلی الکتریکی شد. یکی دیگر از دسته بندی های اصلی در حوزه ماشین های کنترلی انواع ماشین کنترلی های الکتریکی و ماشین کنترلی های سوختی هستند.

  • ماشین های الکتریکی: اگر تازه کار هستید، بهترین انتخاب برای شما برای ورود به دنیای ماشین های آرسی ماشین های کنترلی الکتریکی است. این مدل ها نسبت به ماشین های سوختی، ارزان تر بوده و نگهداری آنها راحت تر است و در عین حال نسبت به انواع سوختی بسیار کم سر و صدا ترند. دیگر اینکه این مدل ها آماده بازی هستند، یعنی نیاز به مراحل آماده کردن و سوختگیری ندارند. در این مدل ها تنها کاری که لازم است پیش از شروع بازی انجام دهید وصل کردن سوکت باتری است. ماشین های الکتریکی قدرت ماشین های سوختی را ندارند،  هرچند که این مسئله چیزی از قابلیت های این مدل کم نمی کند.
  • ماشین های سوختی:  ماشین کنترلی سوختی از سوخت نیترو استفاده می کنند. این ماشین ها، سریع، قوی و پر سروصدا هستند. اگه به لحاظ بودجه در مضیقه اید، این مدل ماشین برای شما مناسب نیست! ماشین های سوختی معمولا به لحاظ وزنی سنگین ترند، که این مسئله باعث میشود راحت تر دچار شکستگی شده و بنابراین خرج بیشتری هم خواهند تراشید.
  • ماشین راه سازی که دنیای وسیعی دارد و برای مشاهده آن میتواند به سایت ایستگاه پرواز مراجعه کنید و همچنین مقالات آموزشی زیادی از جمله چگونه بر سرعت ماشین کنترلی خود را بیافزاییم؟ بخوانید.

در این مطلب سعی شد تا شما عزیزان با ماشین های کنترلی کمی بیشتر آشنا شوید. دسته بندی های اصلی این مدل از آرسی ها را شناختیم و حالا وقت آن است تا با نگاهی باز برای خرید ماشین کنترلی اقدام کنیم. مشاورین ما در فروشگاه ایستگاه پرواز آماده ی خدمت رسانی به شما برای انتخاب بهترین مدل ماشین کنترلی هستند.

خرید ماشین کنترلی

پست حمایتی /منبع :چرخ فلک





:: برچسب‌ها: ماشین کنترلی،خرید ماشین کنترلی،ماشین رادیو کنترل،آرسی،رپرتاژ آگهی چرخ فلک ,
:: بازدید از این مطلب : 78
تاریخ انتشار : جمعه 1 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: